Monday 2 January 2017

Supplement Ibu Hamil Supaya Kekal Cergas dan Baby Sihat

Assalamualaikum..
Tahniah saya ucapkan kepada semua bakal ibu.. tak kira la ibu for 1st time ke 2nd time ke atau kali ke5.. hehe.. Saya doakan semoga ibu dan baby dalam kandungan sihat sentiasa =)

Semasa hamil ni perkara yang sangat penting yang perlu diambil berat adalah pemakanan ibu. Sebabnya, semasa hamil ni ibu bukan makan seorang saje.. tapi ada seorang lagi yang share makanan dengan ibu.. sape lagi kalau bukan si comel dalam perut tu.. hehe.. (maybe si comel yang kat luar tu pun mengendeng sama kan setiap kali ibu makan hehehe)


Ibu kena pastikan makanan yang diambil setiap hari seimbang dari segi nutrisi.. kalsium, protein, mineral dan vitamin..



Selain itu, ibu2 juga perlu mengambil supplement dan vitamin. Ini bagi menampung lompong2 atau zat2 yang tidak dapat diperolehi dari makanan.
Vitamin sangat mudah rosak dan hilang jika dimasak pada suhu yang tinggi dan lama.. begitu juga dengan protein. Jadi dengan mengambil supplement, dapat la top up mana2 nutrisi yang dah hilang tu..

Untuk ibu2 hamil yang masih mencari supplement yang sesuai, saya cadangkan ibu amalkan set hamil Shaklee ni.


Saya sendiri amalkan supplement Shaklee sepanjang hamil, dan Alhamdulillah dengan izinnya saya cergas sepanjang hamil termasuk semasa bulan puasa. Dan Alhamdulillah baby sihat =)
Paling best HB saya sentiasa OK. Saya adalah pembawa talasemia. Oleh itu, HB saya selalu rendah masa hamil anak pertama. Jenuh la setiap 2 minggu nak cek darah dan makan pil ferus (coklat) tu tapi hasil tetap mengecewakan. Selepas saya makan supplement Shaklee, HB saya berada pada paras OK.

Ibu2 boleh baca sini untuk tau apa fungsi dan kebaikan setiap supplement Shaklee dalam set hamil ini
Set Hamil Shaklee


Untuk sebarang pertanyaan atau order,
Boleh hubungi saya
Suhailah 0192882244

> Iklan : Dapatkan 1 botol Vivix PERCUMA dengan pembelian 6 botol Vivix.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...